Algemene vragen

Vragen

  1. Ik ben bang voor de tandarts wat doen jullie voor mij?
  2. Ik ben volwassen maar ik bang voor de tandarts
  3. Worden jullie behandelingen verzekerd?
  4. Wat bieden jullie voor tandheelkundige behandelingen voor kinderen?
  5. Hebben jullie een wachtlijst voor nieuwe patiënten?
  6. Ik heb pijn aan mijn gebit kan ik meteen bij jullie terecht?
  7. Ik heb pijn maar ben geen patiënt van jullie, kan ik bij jullie terecht?
  8. Wat moet ik meenemen als ik voor de eerste afspraak kom?
  9. Hoe gaat een eerste afspraak in zijn werk? Wat kan ik verwachten?
  10. Word ik verdoofd bij jullie behandelingen?
  11. Hebben jullie buitenlandse tandartsen in dienst?
  12. Hebben jullie de tandartsen van TTL Echt Du Commerce overgenomen?
  13. Hebben jullie aardige tandartsen?
  14. Ik wil een prothese, frame of implantaat. Kan dat ook bij jullie?
  15. Geven jullie ook uitleg over de behandeling?
  16. Gebruiken jullie witte vullingen?
  17. Zijn jullie duurder dan een reguliere tandarts?

Question: Ik ben bang voor de tandarts wat doen jullie voor mij?

Answer:

Onze kliniek is gespecialiseerd in angstige patiënten. Onze medewerkers zijn opgeleid om met angstige patiënten om te gaan. Wij nemen de tijd voor u en geven u de aandacht die nodig is. U geeft aan wat u wilt. Ligt u bij ons in de stoel en besluit u dat u er nog neit klaar voor bent? Dan maken we toch een nieuwe afspraak. Daarnaast hebben wij de mogelijkheid om u onder algehele narcose te behandelen.
Tevens hebben wij een angstcoach in onze tandartspraktijk. Onze angstcoach helpt u over uw angsten heen en kiest samen met u de best passende behandelmethode.

Question: Ik ben volwassen maar ik bang voor de tandarts

Answer:

U bent niet alleen. Onderzoeken laten zien dat 70% van de patiënten angstig is voor de tandarts. U bent bij ons in goede handen.

Question: Worden jullie behandelingen verzekerd?

Answer:

Tandheelkundige zorg voor kinderen wordt meestal volledig vergoed door uw zorgverzekeraar. Of u verzekerd bent voor onze behandelingen hangt af van uw verzekering. Omdat er veel verschillende verzekeringen bestaan is het slim om even met uw verzekeringsmaatschappij contact op te nemen welke behandelingen wel of niet worden verzekerd. Als u dit wenst kunnen wij samen met u een plan opstellen en dit voorleggen aan de verzekeringsmaatschappij. Zij geven u dan uitsluitsel over wat er verzekerd zal worden. U kunt dan zelf kiezen welke behandeling u wel of niet wilt laten uitvoeren. Maak hiervoor een vrijblijvende afspraak.

Question: Wat bieden jullie voor tandheelkundige behandelingen voor kinderen?

Answer:

De allereerste indruk is van groot belang voor kinderen. Dit voorkomt dat ze bang worden voor de tandarts. Wij hebben in onze kliniek een aantal spcialisten op het gebied van kindertandheelkunde. Zij werken de hele dag met kinderen. Onze medewerkers nemen de tijd voor u en uw kind. Lukt de behandeling vandaag niet? Dan maken we toch een nieuwe afspraak. Wij geloven niet in dwang.
Daarnaast hebben wij een aparte wachtruimte voor kinderen. Hier kunnen ze naar hartenlust spelen of tv kijken.

Question: Hebben jullie een wachtlijst voor nieuwe patiënten?

Answer:

Wij nemen nog patiënten aan. Wij doen ons best om elke nieuwe patiënt binnen 1 dag in te kunnen plannen. Heeft u pijn? Dan kunt u bij ons nog dezelfde dag terecht.
Link naar ons medische anamneseformulier en formulier voor gegevensoverdracht

Question: Ik heb pijn aan mijn gebit kan ik meteen bij jullie terecht?

Answer:

U kunt, als u pijn heeft, dezelfde dag bij ons terecht. U dient zich wel vooraf te melden voor een afspraak. Wij hebben 3 momenten per dag ingepland voor patiënten met acute pijnklachten. Ook als u nog geen patiënt bent bij ons!
Bel 0475-486300 en maak direct een afspraak. Neem wel uw identiteitsbewijs en verzekeringspasje mee.
Link naar ons medische anamneseformulier en formulier voor gegevensoverdracht

Question: Ik heb pijn maar ben geen patiënt van jullie, kan ik bij jullie terecht?

Answer:

In principe dient u zich te melden bij uw eigen tandarts. Heeft deze geen tijd of heeft u geen tandarts dan kunt u direct bij ons terecht. Wij stellen het op prijs als u dit aangeeft bij uw eigen tandarts.
Bel 0475-486300 voor een afspraak. Neem wel uw identiteitsbewijs en verzekeringspasje mee.
Link naar ons medische anamneseformulier en formulier voor gegevensoverdracht

Question: Wat moet ik meenemen als ik voor de eerste afspraak kom?

Answer:

Neem uw identiteitsbewijs en verzekeringspasje mee. Vul vooraf alvast de medische anamnese in en vraag uw dossier op bij uw vorige tandarts.
Link naar ons medische anamneseformulier en formulier voor gegevensoverdracht

Question: Hoe gaat een eerste afspraak in zijn werk? Wat kan ik verwachten?

Answer:

Tenzij u acute pijn heeft kunt u hetvolgende van ons verwachten.
1. Bij elke nieuwe patiënt nemen we een medische anamese af. (Link naar ons medische anamneseformulier en formulier voor gegevensoverdracht).
2.Vervolgens bekijkt de tandarts in een afspraak waar we ruim de tijd voor nemen wat u wilt met uw gebit en bepaalt de tandarts uw mondgezondheid. Tevens wordt samen met u de medische anamnese besproken. Het is voor uw eigen belang om deze zo volledig mogelijk in te vullen.
3. Samen met u stelt de tandarts een behandelplan op. In dit plan wordt vastgelegd wat de mogelijkheden zijn passend bij uw wensen en financiële mogelijkheden.
4. De behandeling(en) (indien nodig) start(en) of u wordt ingepland voor periodieke controle.

Question: Word ik verdoofd bij jullie behandelingen?

Answer:

Ja, als u dat wilt verdoven wij u. Als u dit niet wenst dan verdoven wij u niet. De keus is aan u. Geef uw wens door aan de tandarts tijdens uw bezoek.
Indien gewenst kunnen we u zelfs onder algehele narcose behandelen.

Question: Hebben jullie buitenlandse tandartsen in dienst?

Answer:

Ja dat hebben wij. Maar zij spreken Nederlands en zijn erg goede tandartsen. Wij hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan en nemen alleen de allerbeste tandartsen aan. In Nederland zijn onvoldoende tandartsen beschikbaar en er studeren er niet voldoende af om in de vraag te voorzien. Al onze tandartsen zijn BIG geregistreerd en zijn erg kundig.

Question: Hebben jullie de tandartsen van TTL Echt Du Commerce overgenomen?

Answer:

Nee wij hebben alleen de patiËnten overgenomen. De gehele praktijk is volledig vernieuwd. Wij voldoen aan de zwaarste kwaliteitseisen die er in Nederland zijn. De inspectie voor de gezondheid is bij ons langs geweest en was vol lof over onze moderne praktijk.

Question: Hebben jullie aardige tandartsen?

Answer:

Al onze tandartsen zijn aardig voor u en zeer vakkundig. Wij selecteren onze tandartsen op een goede omgang met patiënten. Dit zien wij ook terug uit de enthousiaste reacties van onze patiënten.

Question: Ik wil een prothese, frame of implantaat. Kan dat ook bij jullie?

Answer:

Ja dat kan. Wij hebben zelfs een klinisch prothetist in dienst en hebben een eigen laboratorium.

Question: Geven jullie ook uitleg over de behandeling?

Answer:

Wij vinden het erg belangrijk om informatie te geven aan u. Wij nemen de tijd voor u om alles omtrent de behandeling uit te leggen. Is er iets toch niet duidelijk of heeft u een vraag? Geef het aan bij een van onze medewerkers. U kunt ook uw vraag stellen via de chat.

Question: Gebruiken jullie witte vullingen?

Answer:

Ja wij werken uitsluitend, tenzij u anders wenst, met witte vullingen.

Question: Zijn jullie duurder dan een reguliere tandarts?

Answer:

Nee, wij hanteren de tarieven zoals deze gelden voor alle tandartsen in Nederland. Ook wij vallen onder uw verzekering. Bij het menu-iten: praktijk staat een overzicht met alle tarieven die in Nederland gelden.

Zoektermen:

Zoektermen: